torsdag 10 juli 2008

Lila armband

Jag har läst i en tidning om folk i olika länder som bär ett lila armband. Man ska ha det på ena handleden och varje gång man gnäller/pratar illa om något/någon måste man flytta armbandet till den andra handleden. Målet är att man ska klara sig utan att flytta armbandet i tre dagar på följd. Låter inte länge, men det stod att det inte var lätt. Det kan normalt sätt ta mellan 4 och 8 månader innan folk klarade av detta. Om man är flera i sin närhet som bär armband kostar det ett flytt om jag vill påpeka att den andra har gnällt. Det går förstås lika bra att använda sig av ett vanligt armband eller en hårsnodd. Jag tror inte att jag skulle klara detta så enkelt. Men det skulle vara kul att försöka?? Men då skulle jag göra det en dag när jag var helt ensamen hemma eller så.

Det vore ju rätt kul om fler bar detta armband så det blev en mer klagofri värld. Att börja i sin familj kanske vore något? Men då ska alla ha armband på sig. Det blir jobbigt om man själv ska vara den hurtiga och glada hela dagarna.

Någon annan som skulle våga prova?

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
jag har inte tillgång till den datorn där jag har alla tjejers mailadresser.
så jag bjuder dig och din familj till visafton i fastbo.
nu kommer hela den kopierade delen som finns på facebook..
Allstå
Visafton i Fastbo

Allsång, liveuppträdanden, grillning och glatt umgänge och mycket mycket mer...

bla:
*Late at nighters.
*Allsång med vad alla hoppas Cissi "allsångsdrottningen" Vangbo.
*VIlda Hjärtan.
*Det ryktas om Ted Srigley kommer köra lite song/singwriter
*Josse kommer förhoppningsvis låta oss njuta till lite skönsång!
* niclas"Nirre" kommer att framföra lite eget material. Medmusikanter låter lite hemligt...

hjälp oss fylla i så
vill du uppträda?
hör av dig!


Kom hela familjen eller kom själv.
Alla är välkomna.

Vi står för grillar och trevlig samvaro en stund på jorden ni får ta med er vad ni vill äta och dricka.


VÄGBESKRIVNING
Från Västerås hållet:
Åk mot Sala vid tomtakorset svängmot Ransta.
Följ vägen tills skylt pekar ut Kumla Kyrkby sväng där (vänster)
Kör, kör kör tills det står Fastbo 2 ner till höger sväng ditåt.
Sen är det första nerfarten tillhöger. Första tidningsröret ner. innan en ladugård.
FRAMME!

Från Sala.
Åk mot Enköpin, innan järnvägen skylt mot Kumla Kyrkby sväng.
fortsätt, fortsätt genom byn tills det kommer en skylt där set står Fastbo 2 till vänster Sväng!
sen är det första ner farten till höger, första tidningsröret ner till höger.
innan en ladugård.FRAMME

Tåg från Uppsala och Stockholm infinner sig i Ransta kl 15.18. ochde som vill bli hämtade blir det!

Nattbuss går tillbaka till Sala och Västerås på natten. 500 m från huset!

p.s. tältplats och utedass finnes

Anonym sa...

oj, måste man bestämma datum? 26 juli och från 17.00

Anonym sa...

Min dotter skulle behöva ha ett sådant armband för att få sig en tankestälalre..hmmm, kanske jag med...Ska kanske prova det med ett hårband till att börja med...ska tänka på saken...