onsdag 2 juli 2008

Tidning och hundmat..

Här om kvällen, ganska precis 20.10 slog det mig att vår jycke inte hade en endaste "torrismatbit" hemma. Inte så mycket att tänka på då...bara sticka iväg och handla.

När jag går där på affären tänker jag att något mer än hundmat måste jag väl endå behöva köpa med mig hem? Något kul och onödigt vill jag ha.

Okej, jag slår till på en tidning idag! Går till tidningshyllan och söker....vad vill jag läsa. Ser en tjej som kommer fram och resolut tar en tidning som heter typ "lantliv och romantik" (?). Nej, jag vet faktiskt inte vad den kan ha hetat men jag insåg att det var för folk som bodde på landet och troligtvis gjorde denna människa det (efter en snabb blick på hennes kläder som hade spår av hö och spån)... Jag lite smått avundsjuk där....

Okej, en inredningstidning får det bli då. Lite inspiration för att fixa och pyssla hemma. Men nu till frågan...vilken då? Det finns en hel uppsjö och jag tycker att det mest är en massa reklam i alla som jag någon gång köpt. Jag tittar upp och ner ett antal gånger i tidningshyllan....

Sen ser jag PS (tidning för personlig utveckling). Jag har köpt den några gånger förr och tycker det kan vara en del kul läsning i den. PS fyller 5 år stod det. Avgjort! Hem till mig kommer PS-tidningen.

I detta nummer står bla om att ha tråkigt, att ingenting göra. Det är viktigt att få plats med det i sitt liv (långtisstessen). För att sedan må bra och värdesätta snurren vi lever i.
Jag känner mig bekräftad.

Så tack PS!

Inga kommentarer: