torsdag 10 juli 2008

Only the mother.....

Varför är det bara mammor som ska fixa och ordna allt till alla födelsedagar? Det spelar ingen roll om det är ens egen födelsedag, barnens, karln´s eller granens. Ta initiativet eller fördela ut och tala om vad som måste göras. Hitta på presenter, baka och prata med släkten, planera tider osv....Uppfinningsrikedom och fantasi finns inte för"vissa". Okej han åkte och handlade utan att jag sa något. Försökte hitta på vad vi skulle äta. Men är jag tyst så finns inga idéer Då hör man bara "men hallå vi måste bestämma vad vi ska ha till middag idag". Vi är lika med jag. Idag ska bakas bullar igen och kladdkaka är beställt med vispgrädde och jordgubbar. Men eftersom jag är uppe halva nätterna för att få lika långa vakna pass som alla normala människor, så kan jag baka i natt.

Nu ska jag lapa sol.....

2 kommentarer:

LoWa sa...

Å verkligt påtagligt blir det när man är ledig. Allt småfix hit och dit. Blä vad less jag kan bli. Jag vill hinna men det är ju omöjligt. Och gör jag det inte nu så är det ju kvar till sen. Förmodligen. Suck. (hade jag haft armband skulle jag bytt arm flera gånger bara idag...)

Anonym sa...

Jadu, man kan udnra varför det är vi kvinnor som ska tänka på allt inför ngt ståhej...Jag har försökt hållt ut vissa gånger, typ vid jul....men har fått fixat allt i sista sekund ivarjefall.....för jag klarar inte av att stå där med "inga julklappar" ingen mat som är inköpt.....
Men tröttsamt är det.....och jag har "surat" många gånger ska du veta....och tagit upp det i diskussion...men det blir likadant gången därpå....
Karlar skulle inte klara sig utan oss kvinnor....