måndag 22 oktober 2007

Här kommer fortsättningen på Hoppe Hare...

Efter det att det knakat till i hela huvet och jag totalt hamnat i frysposition rör jag försiktigt mig och känner runt med tungan i munnen. Likt en biltvätt vispar jag först försiktigt runt och sedan lite snabbare...


Nej, jag känner inte att något saknas i truten. Jag går in till toan och "grinar upp mig" mot min spegelbild för säkerhetsskull.

Alla sitter kvar!

Jag ser inte ens någon spricka.

Men jag vågar inte sätta dit fingrarna och känna...tänk om det lossnar?

Jag knackar till slut lite försiktigt..inget händer. Men jag är tvärsäker på att nått har hänt. Det kan inte låta på det viset som det gjorde annars.

Jag ringer mamma och mamma ringer sin syster "tandteknikern". Det är bara att söka upp tandläkaren för dennes utlåtande.

Dagen D, känns inte bra. Men jag hoppas att de ska vara hela.

Nej, det var de inte. En spricka i roten visar röntgenbilderna att där finns.

Vad göra?

Tandläkaren upplyser mig om att tanden kan lossna om jag biter i ett äpple eller en brödbit...eller ja, vad som helst faktiskt.

Lossna??!!!!

Jag ser mig själv hur jag biter i tag i något och tanden fullkomligt "ploppar ut" (ni vet som när pigan Lina i Emil väntade på sitt "plopp").

Men jag vill inte ha nått PLOPP!! Jag ser mig själv hur jag går där i skolan med ett stort svart hål som lyser i munnen. Jag håller lite generat min tand i handen. Vågar inte skratta eller le.

Tänk om jag glömmer eller inte kan hålla mig för skratt??

Vilka stora ögon de andra skulle få då.

Det fixas en "bro" på baksidan av framtänderna och så går jag ett tag.

Tandläkaren säger dock att det kan släppa...

Hur kul är det? Att veta att man kan tappa tanden när som helst var som helst.

Jag drömmer om det om nätterna. Den konstigaste drömmen jag hade var när jag gick ut på krogen och blev full.. då minsann bara asgarvade jag och mitt stora svarta hål lyste i natten. Det fullkomligt sket jag i. Tanden hade jag slängt iväg.

En sådan här dröm har man nog bara för att man är så rädd....så rädd.

Nu är det thedags!

Hejrå....

Inga kommentarer: