måndag 29 oktober 2007

Mörker

Nu är den mörka tiden här.

Jag menar med ljuset.

Man måste se det ljust fast det är mörkt liksom.

Tända ljus.

Krypa upp i soffan.

Jag har en förmåga att nästan gå i ide den här tiden.

Vill nästan inte göra någonting.

Frågar någon om jag vill gå ut på lokal brukar jag titta undrande på dem liksom. Med en blick som nästan säger "vilken planet kommer du ifrån?"

Jag vet att jag borde anstränga mig för att göra något som piggar upp lite extra. Antagligen behöver man det just nu mer än annars.

Man behöver ju inte just gå ut för att pigga upp sig.

Här är andra saker som man kan göra för att pigga upp sig:

  • Gå till simhallen
  • Läsa en bra bok
  • Bjuda hem vänner och sjunga karekoke
  • Bjuda hem vänner och spela roliga spel
  • Gå ut och fika med en kompis
  • Gå ut i skogen och titta på färgerna som finns kvar
  • Äta en stor godispåse från karamellkungen
  • Äta en lite mindre mörk chockladbit och dricka ett glas rött
  • Äta pepparkaka med mögelost och dricka glögg
  • Baka gott matbröd
  • Stirra in i brasan och drömma sig bort till varmare breddgrader
  • Gå på roliga aerobicspass
  • Sjunga en bra låt
  • Rida
  • Hyra en bra mysfilm
  • Städa för att sen känna sig nöjd och bara sätta sig och titta på hur duktig man varit
  • Shoppa något fint till sig själv
  • Ta ett härligt bad
  • Be snällt om lite massage
  • önska frukost på sängen
  • Överraska sin käraste älskling med frukost på sängen

Med mera med mera med mera.....

Herre guu va mycke man kan göra för att pigga upp sig. Inte valde jag så svåra och dyra grejer heller (men det blev mycket med mat och äta.....). Hela världen är full av roligheter om man bara vill och anstränger sig lite. Har jag missat något jättebra och kul så komplettera gärna listan

= ).

Inga kommentarer: