torsdag 18 oktober 2007

Likt ett litet barn....

...som vill ha bekräftelse. Ja, det är jag! Jag måste krypa till korset och erkänna att jag blir glad när någon ser att jag köpt en ny tröja eller när någon ser att jag klippt mig och säger "vad fin du är".

Ännu gladare blir man förstås om någon ser och säger att man gjort en god handling, ett bra jobb eller hanterat en situation på ett för någon imponerande sätt. Det viktigaste är dock att den som säger det menar det från insidan och inte bara säger för att göra någon glad utan att mena det.

Ni vet vad jag menar va....känner ni igen er? Eller har ni svårt för att ta komplimanger och beröm? Det finns ju även de människor som har svårt att ta emot beröm. Jag har varit ganska mycket så tidigare och det händer fortfarande. Men jag tränar, för glad blir man ju, då man blir sedd....

Inga kommentarer: