söndag 28 oktober 2007

Snart är det jul

Har inte på åratal handlat julklappar så här tidigt.

Tror inte man kan det.

Men igår gjorde jag det.

Jag brukar vänta till sist veckan och dagarna.

Varför?

Jo, jag är en "sista minutenmänniska".

Varje gång när jag är ute så där i sist minuten tänker jag att nästa år....då ska handlas i tid.

Otroligt nog hade jag inte tänkt att handla julisar igår.

Men rätt som det var när jag gick där på stan. Möter jag någon som jag aldrig i mitt liv hade räknat med att möta DÄR.

(Vi var i Uppsala för att shoppa loss. Det var evigheter sen jag var där. Så det var jättetrevligt och nostalgiskt på alla sätt att få komma "hem" igen).

Vi brukar bara ses i hästsammanhang. Men rätt som det är tycker jag mig känna igen personen som står där.

Men kan det inte vara?

Det måste vara...

Och det var det!

Hon hade handlat julklappar.

Då slår det mig, att det kan man ju göra.

Så därför handlade jag årets första igår!

Duktiga jag!

1 kommentar:

Vickiehickietorian sa...

oj! from tisdag så börjar våra födelsedagar... vår sista före jul eller?! är på självaste julafton.
även om jag någongång handlat tidigt så ryker de när födelsedagarna kommer...