tisdag 30 oktober 2007

Working 9 to 5

Varför jobbar man?

Svaren kan variera, men dessa kan vara några bland många:

Man behöver pengar för att försörja sig

Det är ett nödvändigt ont

Det är något man brinner för

Det är utvecklande och stimulerande

Träffa andra människor

Lära sig något av andra

Lära någon annan något

Utbyta erfarenheter

Göra något man tycker är roligt

För att spara till semestern

Valt sitt yrke för att det ger bra lön

Valt sitt yrke för man trivs

Har inget annat att välja på

Behöver komma hemifrån en stund

Varför jobbar jag?

Jag älskar mitt jobb, fast jag är otroligt morgontrött. Jag har valt mitt yrke själv. Jag har kämpat för att komma dit jag kommit. Jag tycker det är otroligt stimulerande. Jag skulle kunna tjäna bättre, jag har och andra sidan aldrig tjänat bättre än så här. Jag tycker fortfarande min yrkesgrupp är underbetald. Jag trivs med de arbetskamrater som har insett att vi är ett team och blir starka tillsammans. De som vill jobba för det är mer än ett jobb....

Ingen dag är den andra lik och det är det som är det underbara. Tiden går alltid så fort på mitt jobb. En timma, en dag, en vecka, en månad......helt otroligt!

Stackars de människor som inget jobb har, eller de som inte trivs....

Om man har svårt att avsluta och gå hem. Trivs man då på sitt jobb väldigt bra? Eller har man det dåligt hemma? Eller trivs man rent av både bra hemma och på jobbet, men det är det att dygnet har alldeles för få timmar för att det ska räcka till på båda ställena....

Inga kommentarer: