torsdag 25 oktober 2007

Vad gör jag en ledig dag?

Sen jag började jobba heltid växer inte de lediga dagarna på träd. Men idag är jag ledig för att jag en dag under sommaren gick in och jobbade.

Hade tänkt att jag skulle passa på att besöka yngsta dottern i skolan. Men hon tyckte konstigt nog inte riktigt det samma.

"Du skulle bli så chockad för det är så livat i min klass" fick jag som svar.

"Okej, men det gör väl inget. Vi får se om jag ska besöka dig då", tänkte jag.

Jag har ju också längtat efter att få sova, passa på när man blir själv. Eftersom jag inte riktigt bestämt mig ställde jag klockan på ringning vid halv sju.

Det behövde jag inte för jag vaknade först gången när Håkans klocka gick igång. Musiken skränar ut på näst högst volym....han stänger inte av! Till saken hör den att jag berömde honom här om dagen för att jag inte längre hör hans klocka ringa. Han stänger av och kliver upp.

Skulle aldrig ha sagt det!!

Nu är det som förr igen!

Ja, ja. Jag kände mig inte så trött men låg i alla fall kvar och när min egen klocka ringde en halvtimma senare, så stängde jag av och vände mig om. Vid sjutiden vaknade jag till och smög upp och konstaterade att båda barnen var uppe och gjorde sig i ordning. Jag la mig igen.

Klockan kvart i åtta kommer äldsta dottern in och frågar om inte jag ska upp snart?

"Jag är ledig" svarar jag. Ida berättar då att lillasyster just vaknat och har PANIK för skolan börjar om en kvart.

Jag hör hur hon försöker lugna henne och säger "du hinner". Hon är ute ur huset på 2 min.

"Stackarn", det är verkligen det värsta Elin vet att inte komma i tid!

Vad gjorde jag då? jo jag vände mig om och somnade om till halv eleva!

Nu är uret halv två och jag tror jag ska ta fram dammsugarn.

Inga kommentarer: