söndag 14 oktober 2007

Var så god och sitt upp.

Igår hade jag en rolig och ny dag i mitt liv. Jag har hoppat in i ridklubbens damkadrilj sedan några månader tillbaka. Igår var det "kadriljens dag". Detta innebär att några andra inbjudna och intresserade ridklubbar träffas, tävlar och har samkväm under en dag och natt. Under middagen fick jag lära mig (det var ju första gången jag var med om detta) att man alltid brukar ut bringa en "hästens skål" under middagen. Detta innebär att man kliver upp på sin stol och sätter upp vänster fot på bordet. Detta symboliserar en uppsittning till häst.

Sagt och gjort alla kliver upp på stolen tar med sig sina glas och lyfter upp vänster fot på bordet för att skåla.

Då....

"kadonkbonk pang" hörs.

Det blir knäpptyst i några sekunder. Jag tittar tillsammans med ca 50 andra ögonpar dit ljudet kom ifrån.

En kvinna har klivit rätt ut i luften, men reser sig hastigt och bordskavaljen frågar artigt sin dam om hur det gick. När alla konstaterat att det är okej, utbrister någon i samlingen spontant

"Hade du glömt att dra åt sadelgjorden?"


Ha ha ha...snacka om hästhumor!

PS. Att damen fått i sig en hel del "havre" för mycket behöver väl knappast nämnas? DS.

Inga kommentarer: